Dag 3 en 4 Kuala Lumpur - Auckland en Auckland

9 februari 2011 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een nachteleijkvlucht van bij na 9000 km. met behoorlijk veel lichte turbulentie was het zover: voet op Nieuw-Zeelandse bodem. Ook hier een zomerse groene frisse aanblik voor wat de natuu betreft. Het formulier ingevuld om NZ in te komen en kennis gemaakt met des strenge regeld i.v.m. de natuurbeschermingswetten van dit eiland. Na verteld te hebben dat we de natuurbeschermingsregels snapten werd ook onze bagage nog eens gescand om te kijken of we geen verboden planten, dieren of voedsel bij ons hadden. Kennis gemaakt met onze NZ-reisbegeleider Arno en na een klein half uur wachten op onze reisbus met aanhangwagentje(bagage) vanwege een intensieve verkeerscontrole zijn we op wege gegaan naar ons hotel  " Al Seasons", vlakbij de Sky Tower, in het centrum van Auckland. Na een moment voor ons zelf lekker bijslapen, hebben we met de hele groep samen gegeten als kennismaking in Patio Steak-House met een lekker biertje tot slot.

Een dag Auckland.  We hebben samen gekozen voor een wandeling op het Rangitoto Eiland in de baai bij Auckland, om te genieten van de natuur op een 600 jaar oud vulkaaneiland met mooi planten en vogels. Dit  onbewoond eiland ben we bereikt met de veerboot en hebben daar van 10.00 uur toto 16.00 gewandeld. Na lekker gegeten te hebben aan de haven in Auckland met een paar lekkere biertjes gaan we slapen en donderdagmorgen om 8.00 vertrekken we voor een ongeveer 250 km lange autotocht naar het noorden van het Noordereiland in Pahia.

1. jan en josé van den broek:
    9 februari 2011
    jan en josé bedankt voor je mail we kunnen het goed
    volgen ik print ze uit voor leo zo dat hij het ook
    kan volgen nog een fijne vakantie groetjes adrie en joke
  2. Christianne:
    9 februari 2011
    Geniet ervan! Thuis gaat het ook goed. Gr de buurtjes van nr. 6
  3. naantje en geert:
    10 februari 2011
    hoy Jan en Jose nog even proberen of mijn berichtje nu verstuurt wordt het eerste niet,bij website niets in gevuld? fijn dat jullie echt aan jullie vak. kunnen beg,groetjes Naantje Geert
  4. L Goorden:
    11 februari 2011
    Hele fijne dagen en hoop dat ge er van zult genieten
    Wis
  5. Frits van den Boogaard:
    Hallo beste Jan en José,
    Zojuist heb ik, samen met de kinderen, de foto's bekeken en het reisverslag gelezen. Prachtig om een indruk te krijgen van jullie belevenissen. Ik zag een foto van jullie bij de kano's. Zijn er ook nog foto's van Jan en José IN de kano? Verder miste ik even de foto van het grote pontveer. We zien ze tegemoet! Groeten van Frits, Isa, Sam en Hanna
  6. louis en adrie:
    11 februari 2011
    de fotos bekeken,zo te zien trekt jou jose het verse fruit wel aan. en jan geniet van een lekker biertje
    dat smaakt overal gr. louis en adrie