We zijn weer thuis in Rucphen.

2 maart 2011 - Amsterdam, Nederland

Dinsdagmorgen om 10.00 zijn we begonnen aan onze thuisreis van Auckland naar Rucphen...eerst naar Kuala Lumpur en na een kleine vier uur wachten, doorvliegen naar Amsterdam...op woensdagmorgen met de trein van Amsterdam naar Roosendaal om daar afgehaald te worden met de auto en dan door naar Rucphen, naar de Jeroen Boschstraat.  Alles bij elkaar een reis van ruim 20.000 km, met een vlucht van 10 uur een een vlucht van 11 uur.

Maar het is de moeite waard geweest. Door de programmawijziging, in verband met de aardbeving in Crhistchurch, zijn er wel enkele voorgenomen excursies niet doorgegaan, w.o. een van de mooiste treinreizen ter wereld n.l. die van Christchurch naar Greymouth en de excursie naar de walvissen, maar gezien de ernst van de beving kunnen we daar vrede mee hebben en we hebben daarom nog twee dagen in Auckland doorgebracht.

Nieuw-Zeeland heeft ons veel geboden: prachtige natuur en mooie landschappen, vulkanen, gletsjers, modderbaden, geysers, glimwormen, albatrossen, dolfijnen, regenwouden met hun kolossale bomen, de fjorden van Milford Sound, de kolonies met de Jan van Genten, de kiwi's(beschermde vogel), de prachtige wolkenformaties met de mooie zonsondergangen en de vele planten en dieren en niet te vergeten ........de vele, vele grote en kleine watervallen. Moderne steden, veel schapen, koeien en herten in de vele weilanden en de vele prachtige buitensporten. Gelukkig hebben we prachtig "vakantieweer" gehad en voor Nieuw-Zeelandse begrippen maar heel weinig regen en dan nog wel op de dag dat we de gletsjers bezochten. Met temperaturen tussen de 20 en 25 graden hebben we het goed getroffen.

José en ik vonden het leuk om jullie op de hoogte houden van wat we in Nieuw-Zeeland beleefd hebben. Het was een mooie overgang van de werkzame periode naar ons pensioen.

Jullie allemaal bedankt voor jullie belangstelling en leuke reacties en geniet van de laatste foto's van Nieuw-Zeeland.

José en Jan