Dinsdag 22 februari 2011 Fox Glacier-Queenstown

22 februari 2011 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Het is nu 8.00 uur in de avond en wij melden op de eerste plaats dat met ons alles goed is. Wij zijn nu ongeveer 8 uur verder na de aardbeving die voor ons vanmiddag heeft plaatsgevonden in Crhistchurch en volgen de televisie nu bericht wordt als een van de zwartste dagen uit de geschiedenis van Nieuw-Zeeland.
Ter verduidelijking: wij zijn in de namiddag aangekomen in Queenstown en dat ligt volgens mij meer dan 4oo km. verwijderd van Cristchurch. Wij waren al snel op de hoogte van de aardbeving omdat onze chauffeur uit Cristchurch komt en door zijn vrouw gebeld werd dat zijn huis door de aardbeving getroffen was.... Het is voor ons nog niet duidelijk hoe het met onze eindbestemming Christchurch zal gaan omdat wij daar de laatste dagen van onze vakantie daar door zouden brengen maar gezien de aard van de verwoestingen zullen we daar niet meer komen en daarom wordt er gewerkt aan een oplossing. we zouden ook een binnnenlandse vlucht maken van Christchurch naar Auckland om van daaruit door te vliegen naar Kuala Lumpur....maar ook dat is allemaal nog onduidelijk. Ook hier in Queenstown spreken we mensen die familieleden hebben in Christchurch en nog niets weten over de afloop. Al met al een totaal andere wending wat onze vakantie hier in Nieuw-Zeeland betreft maar het programma tot vrijdag is in ieder geval ongewijzigd en voor de rest wachten we het maar af en zodra we meer weten laten wij het jullie weten.

Vandaag zijn we van Fox Glacier naar Queenstown gereden, een rit over meer dan 350 km met in het begin nog heel veel regen. Onderweg hebben we een prachtig berglandschap aan ons voorbij zien trekken en daarvan willen wij jullie enkele foto's tonen. Straks zullen we de ontwikkelingen op de televisie gaan volgen want voor de rest van de avond zijn we vrij.

Dus met ons gaat alles goed en jullie hoeven je geen zorgen te maken over ons..tot gauw.

1. adrie mertens:
    22 februari 2011
    hoi jan en josé wij hoorde het vanmorgen op de radio

en heb gelijk de laptop aan gezet en zag dat het met
    jullie goed gaat maar erg voor de mensen die er bij betrokken zijn de reis zal voor jullie wel anders
    verlopen maar wij zijn héél blij dat het met jullie goed gaat tot horens groetjes adrie en joke
  2. linda nijman:
    Hallo Jan & Jose

Fijn dat alles goed gaat met jullie. Ondanks die nare berichten toch nog maar proberen te genieten van de laatste week.
    Tor horens.
  3. Christianne:
    22 februari 2011
    Was toch even schrikken hoor, jullie wel heel thuis komen he. De foto s zien er overigens weer prachtig uit.
    Groetjes Christianne